Log in
updated 8:47 AM EEST, Jun 27, 2017

Αφιέρωμα: Γεώργιος Η. Σκούρτης - Ο αδικημένος άγγελος των ασφαλιστών!

Ένας ευπατρίδης ασφαλιστής έφυγε πικραμένος από αυτή τη ζωή, στις 19 Ιουλίου 2010 και η Ελληνική ασφαλιστική κοινωνία δεν του απέδωσε την τιμή που του όφειλε. Το όνομά του Γεώργιος Η. Σκούρτης.

Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Γ. Η. Σκούρτης (1970) γεννηθείς το 1931 στην Ιτέα Φωκίδος, σπούδασε στη Φαρμακευτική Σχολή Αθηνών. 33 ετών ξεκίνησε ασφαλιστικός πράκτωρ. Διατέλεσε πρόεδρος επιτροπής Αυτοκίνητων το 1975-1976, πρόεδρος Επικουρικού Ταμείου και Αρωγής 1987-1988, αντιπρόεδρος Ενώσεως Ελληνικών Ασφαλιστικών Εταιριών (1981). Το μεγάλο του έργο κορυφώνεται στη δεκαετία 1990 αρχές 2000 όπου σαν πρόεδρος επιτροπής έρευνας και ανάλυσης τροχαίων ατυχημάτων περιόδευσε σε όλη την Ελλάδα επί πολλά χρόνια παρεμβαίνοντας σε κάθε αρμόδιο (δήμους, σχολεία, υπουργεία, αστυνομία, κλπ) για την πρόληψη ατυχημάτων. Από το 1980 είχε ενεργό δράση στην ίδρυση του ΣΕΠΤΑ (αντιγραφή Γερμανικού θεσμού) που δούλεψε στην αρχή αλλά μετά ενεπλάκησαν διάφορα συμφέροντα ορκωτών πραγματογνωμόνων και δικηγόρων του ενώ συγκέντρωσε τότε 1,5 εκατομμύριο για προσπάθεια μείωσης τροχαίων ο Τότε Υπουργός Κοινωνικών Υπηρεσιών Α. Ανδριανόπουλος μετέφερε τα χρήματα στο Υπουργείο (κακώς) και δεν πήγαν σε σημάνσεις δρόμων κλπ. Τα διαπλεκόμενα συμφέροντα τον πολέμησαν σκληρά (συνεργεία, δικηγόροι, γιατροί, αντιπροσωπείες) κάπου στο 1997 πρωτοστάτησε να γίνει η AUTOTEX HELLAS (έδρα Ελβετία) για μία «νοικοκυροσύνη» στις αποζημιώσεις και ανταλλακτικά σε συνεργασία με INTERAMERICAN, ΕΘΝΙΚΗ, Φοίνιξ, αλλά και αυτή η προσπάθεια του έφερε ταλαιπωρίες και απειλές για τη ζωή του! Από το 1982 αγωνιζόταν γι’ αυτό το θέμα. Η υπόθεση είναι στα δικαστήρια σήμερα 2017!

Προσπαθούσε να μειώσει τα κυκλώματα αλλά και το κόστος ατυχημάτων αλλά οι συνάδελφοι των ασφαλιστικών εταιριών δε βοηθούσαν. Το 1994 ο Γ. Σκούρτης ήταν ο άνθρωπος που έφερε πρώτος από Αμερική το πρώτο αλκοολόμετρο και το χάρισε στην τροχαία Ρόδου. Τότε είχε δώσει η ΕΑΕΕ 30 και στην αρχή και άλλα 25 στη συνέχεια. Το 1997 παρέδωσε στον τότε Υπουργό Μεταφορών άλλα 21 για μείωση τροχαίων. Τον στεναχωρούσε ο θάνατος νέων ανθρώπων. Είχε προτείνει να γίνει η αποκλειστική λωρίδα δίκυκλων! Επίσης είχε προτείνει κατάργηση του φόρου για τα κράνη και τις ζώνες ώστε να αγοράζουν φθηνότερα οι φτωχοί. Τότε έφερε αναστάτωση σε συμφέροντα και τον απειλούσαν τηλεφωνώντας ανώνυμα: «Μαζέψου… γιατί θα σε μαζέψουν!»

Για τους οδηγούς είχε προτείνει μεγάλες ποινές επειδή αυτός κάνει το αυτοκίνητο «φονικό όπλο» από μέσον μεταφοράς ή εργαλείο δουλειάς. Πρότεινε τότε ποινές και προφυλάκιση. Στα μέσα του 1990 είχε επισημάνει το λάθος να πληρώνουν οι υγιείς εταιρίες και πελάτες αυτούς που πτωχεύουν, την ανάγκη για αλήθειες από τα ΚΤΕΟ και την καλή σήμανση οδών.

Ο Γ. Σκούρτης έκανε ομιλίες και ημερίδες για μελέτη, πρόβλεψη, βελτίωση σε όλη την Ελλάδα. Παρατηρώντας σε πολλές φωτογραφίες βλέπω να είναι με τον Κώστα Μπερτσιά και την Μαργαρίτα Αντωνάκη. Έχω σε κάποιο αρχείο λίγες φωτογραφίες από κάποιες πόλεις που δείχνοιυν το τεράστιο έργο του μιας περιόδου: Ρόδος (1999), Πρέβεζα (1998), Κομοτηνή (2001), Ρόδος (2001), Ρέθυμνο (1999), Ροδόπη, Δράμα, Ξάνθη (2001), Λάρισα (1998), Σάμος (1999), Ημαθία, Καρπενήσι, Ζάκυνθος (1999), Ναύπλιο (1999), Ρόδος (1999), Άγιος Νικόλαος Κρήτης (2001), Καρπενήσι (2002), Ένωση Συντακτών Ημ Εφ (1997), Ιτέα (1997), ΚΤΕΟ Ρόδου (1996), Ξυλόκαστρο Κορινθίας, Hilton Αθηνών (1999), Ναύπακτος (1999), Σάμος (2001), Λέρος (2003), Ράλλυ Ακρόπολις (2000) κλπ.

Πολλοί συνάδελφοι στην ασφαλιστική αγορά, δεν μπόρεσαν να δουν το όφελος όλων αυτών των κινήσεων με τις ημερίδες και αλκοολόμετρα, κάποιοι τον «σνομπάρισαν» και μερικοί τον «υποτίμησαν» δείχνοντας το χαμηλό επίπεδό τους και αδυνατώντας να αξιολογήσουν το έργο του. Ήταν τότε που τα ναρκωτικά και τροχαία θέριζαν τα νιάτα. Μέσα σε αυτό το κλίμα και κάποιοι δημοσιογράφοι εμπόδιζαν το έργο του με μεγάλους τίτλους στις εφημερίδες για «χαράτσια» και επιβαρύνσεις, χωρίς να βλέπουν ότι συγκρίνουν δύο διαφορετικά θέματα. Εμπόδιο και οι κυβερνώντες που τα λάθη τους είναι εγκληματικά στον έλεγχο, την εποπτεία, τα ασφάλιστρα, τις κακοτεχνίες οδών κλπ. Μεγάλη βοήθεια είχε από τον πρόεδρο της Ένωσης Δημ. Κοντομηνά (1997-2002) και Κ. Μπερτσιά (2005). Στην έκδοση της Ένωσης 1907-2007 δεν αναφέρεται κάπου το όνομα και το έργο του.

Ο Γ. Σκούρτης πέθανε πικραμένος το 2010 μετά την ανάκληση άδειας λειτουργίας της εταιρίας του στις 21.9.2009 για 4.774.849, 46 (απόφαση 156/16.9.2009 και 21.9.2009) όπου ο Δ. Πέτσας και ΔΕΙΑ ήθελε σε 10 μέρες και δεν δέχθηκε (όπως υποστήριξαν ΤΌΤΕ άνθρωποι της ΣΚΟΥΡΤΗΣ) να μετρήσει οικόπεδο 5.000.000 και άνω για τοποθέτηση.

Το www.nextdeal.gr ρώτησε τους συγγενείς του Γ. Σκούρτη εάν υπάρχει ή υπήρχε κάποιο χρέος και μας είπανε ότι δεν υπήρχε χρέος της εταιρίας, οι υπάλληλοι ήταν πληρωμένοι όπως και οι υποχρεώσεις τακτοποιημένες προς εταιρίες και ασφαλιστικά ταμεία!

Το www.nextdeal.gr επισημαίνει ότι η ασφαλιστική κοινωνία (ασφαλιστικές εταιρίες) ΔΕΝ βοήθησε στη συγκεκριμένη στιγμή τον συνάδελφό της Γ. Σκούρτη ούτε ως Ένωση αλλά και ούτε ως άτομα κάποιοι που τους βοήθησε και προσωπικά ο Γ. Σκούρτης!

Τώρα που πολλοί βλέπουν τις ευθύνες της Πολιτείας στους χειρισμούς της ΕΠΕΙΑ και του Υπουργείου Εμπορίου ίσως είναι ώρα να αποκατασταθεί η τιμή του Γ. Σκούρτη που τόσα πολλά προσέφερε στον ασφαλιστικό κλάδο.

Ας γίνει έναρξη από τους κληρονόμους του με ένα θρησκευτικό μνημόσυνο στις 19.7.2017 ημέρα θανάτου και μνήμης, ονομασία εταιρίας με το όνομά του και δημόσιο έπαινο από την ΕΑΕΕ με φροντίδα της κ. Αντωνάκη Μαργαρίτας που αρκετό χρόνο μοίρασαν μαζί στις εξορμήσεις της ΕΑΕΕ για τη μείωση των τροχαίων!

Πηγή: nextdeal.gr

Προσθήκη νέου σχολίου

Προσοχή: Τα σχόλια ελέγχονται από διαχειριστή πριν δημοσιευτούν, με εξαίρεση τα σχόλια των εγγεγραμένων χρηστών, τα οποία δημοσιεύονται αυτόματα με ευθύνη του σχολιαστή-μέλους. Βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει τους όρους χρήσης. Μηνύματα που δεν συμμορφώνονται με τους όρους δεν δημοσιεύονται ή/και αποσύρονται. Η συμμετοχή στον σχολιασμό θεμάτων σημαίνει την αποδοχή των κανόνων λειτουργίας της ιστοσελίδας. Υβριστικά ή/και απειλητικά μηνύματα μπορεί να επιφέρουν τις ανάλογες νομικές συνέπειες.

Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση